روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط
سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۰۴ ب.ظ

نقش روابط عمومی در خبرهای فوری و بسیار مهم

بی شک هر سازمانی با بحران یا اخباری مواجه می شود که تصمیم های فوری و حساس در زمینه اطلاع رسانی در باب بحران یا آن خبر، بسیار تعیین کننده است. امروز خبرنگار یکی از خبرگزاری ها از حادثه ای که در یکی از شهرستان ها اتفاق افتاده بود مرا مطلع کرد و آخرین آمار مربوط به آن حادثه را می خواست. بعد از تماس با مدیرکل آن استان و دریافت آخرین خبر مربوط به آمار خبر، ناخواسته وارد مسابقه ای شدم که تجربیات این مسابقه را عرض می کنم. به علت اینکه در اثنای  تنظیم خبر، یکی از خبرگزاری ها خبر را کار کرد، انتشار صحیح خبر به شکلی که ما تنظیم کرده بودیم برایم اهمیت زیادی پیدا کرد. بعد از تنظیم خبر و انتشار آن روی وب سایت سازمان و ارسال اس ام اس انتشار این خبر به خبرنگاران، شروع کردم به چک کردن خبرگزاری ها که تا چه حد، خبر روابط عمومی را پوشش می دهند. بیش از ۵۰ درصد خبرگزاری ها خبر را بلافاصله استفاده کردند. هر چند رسم امانت داری و استناد به منبع خبر، چیزی نیست که انتظار رعایت آن را داشته باشیم.

http://img7.irna.ir/1394/13941006/81896094/81896094-70404956.jpg


اما چند تجربه کوتاه:

تیتر متفاوت بزنید. چنانچه یک خبرگزاری پیش از شما خبر را منتشر کرد، شما از همان تیتر استفاده نکنید.
به واقعیت های خبر اضافه کنید. در تنظیم خبر واقعیت های پیشین را در خبر درج کنید.
جریان اطلاع رسانی را به دست بگیرید. با مسئولان سازمانتان صحبت کنید و آخرین اطلاعات را شما منتشر کنید و اطلاع بدهید که خبرهای تکمیلی را به زودی منتشر می کنید.
در تنظیم خبر دقت کنید که آمار صحیح و درست درج شوند. آمار لید و بدنه با هم مغایرت نداشته باشند. جمع اعداد را کنترل کنید.
باز خوانی خبر.قبل از انتشار خبر، خبر را به فرد دیگری بدهید تا از لحاظ نگارشی خبر اشکالی نداشته باشد.
استرس نداشته باشید، چون در تنظیم خبر دچار مشکل می شوید، با خونسردی و رعایت همه ارزش ها و عناصر خبری، خبرتان را تنظیم و منتشر کنید.
حتما خبر را با عکس کار کنید. برای خبر خیلی سریع در فتوشاپ یک طرح ساده طراحی کنید و در گوشه ای از آن نام سایت سازمانتان را درج کنید. چون در دقایق اولیه، خبرگزاری ها عکسی در اختیار ندارند، پس سعی کنید به این ترتیب عکس خبر خود را در سایت های دیگر منتشر کنید و سایت خود را تبلیغ کنید.
با منبع خبر، خبر را چک کنید. برای مسوولی که به نقل از وی خبر را تنظیم کرده اید، خبر را بخوانید و تأییدیه آن را بگیرید.
اس ام اس موثرترین روش اطلاع رسانی. و در پایان به سرعت خبرنگاران را با اس ام اس و ایمیل از آخرین خبرهای منتشر شده روی وب سایتتان مطلع کنید.

منبع



نوشته شده توسط ناهید خرامین
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.
روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است.

بایگانی

نقش روابط عمومی در خبرهای فوری و بسیار مهم

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۰۴ ب.ظ

بی شک هر سازمانی با بحران یا اخباری مواجه می شود که تصمیم های فوری و حساس در زمینه اطلاع رسانی در باب بحران یا آن خبر، بسیار تعیین کننده است. امروز خبرنگار یکی از خبرگزاری ها از حادثه ای که در یکی از شهرستان ها اتفاق افتاده بود مرا مطلع کرد و آخرین آمار مربوط به آن حادثه را می خواست. بعد از تماس با مدیرکل آن استان و دریافت آخرین خبر مربوط به آمار خبر، ناخواسته وارد مسابقه ای شدم که تجربیات این مسابقه را عرض می کنم. به علت اینکه در اثنای  تنظیم خبر، یکی از خبرگزاری ها خبر را کار کرد، انتشار صحیح خبر به شکلی که ما تنظیم کرده بودیم برایم اهمیت زیادی پیدا کرد. بعد از تنظیم خبر و انتشار آن روی وب سایت سازمان و ارسال اس ام اس انتشار این خبر به خبرنگاران، شروع کردم به چک کردن خبرگزاری ها که تا چه حد، خبر روابط عمومی را پوشش می دهند. بیش از ۵۰ درصد خبرگزاری ها خبر را بلافاصله استفاده کردند. هر چند رسم امانت داری و استناد به منبع خبر، چیزی نیست که انتظار رعایت آن را داشته باشیم.

http://img7.irna.ir/1394/13941006/81896094/81896094-70404956.jpg


اما چند تجربه کوتاه:

تیتر متفاوت بزنید. چنانچه یک خبرگزاری پیش از شما خبر را منتشر کرد، شما از همان تیتر استفاده نکنید.
به واقعیت های خبر اضافه کنید. در تنظیم خبر واقعیت های پیشین را در خبر درج کنید.
جریان اطلاع رسانی را به دست بگیرید. با مسئولان سازمانتان صحبت کنید و آخرین اطلاعات را شما منتشر کنید و اطلاع بدهید که خبرهای تکمیلی را به زودی منتشر می کنید.
در تنظیم خبر دقت کنید که آمار صحیح و درست درج شوند. آمار لید و بدنه با هم مغایرت نداشته باشند. جمع اعداد را کنترل کنید.
باز خوانی خبر.قبل از انتشار خبر، خبر را به فرد دیگری بدهید تا از لحاظ نگارشی خبر اشکالی نداشته باشد.
استرس نداشته باشید، چون در تنظیم خبر دچار مشکل می شوید، با خونسردی و رعایت همه ارزش ها و عناصر خبری، خبرتان را تنظیم و منتشر کنید.
حتما خبر را با عکس کار کنید. برای خبر خیلی سریع در فتوشاپ یک طرح ساده طراحی کنید و در گوشه ای از آن نام سایت سازمانتان را درج کنید. چون در دقایق اولیه، خبرگزاری ها عکسی در اختیار ندارند، پس سعی کنید به این ترتیب عکس خبر خود را در سایت های دیگر منتشر کنید و سایت خود را تبلیغ کنید.
با منبع خبر، خبر را چک کنید. برای مسوولی که به نقل از وی خبر را تنظیم کرده اید، خبر را بخوانید و تأییدیه آن را بگیرید.
اس ام اس موثرترین روش اطلاع رسانی. و در پایان به سرعت خبرنگاران را با اس ام اس و ایمیل از آخرین خبرهای منتشر شده روی وب سایتتان مطلع کنید.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
ناهید خرامین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی