روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.
روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است.

بایگانی

۱۸ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۱۷ دی ۹۴ ، ۱۱:۰۷
ناهید خرامین

عمده ترین وظیفه روابط عمومی ها تاثیرگذاری روی سبک زندگی مردم است. روابط عمومی ها باید بتوانند با ارایه الگوی مناسب رفتار انسان ها را عوض کنند.
اگر می خواهیم روی رفتار چندین میلیون نفر در جامعه اثر بگذاریم باید ببینیم روابط عمومی چگونه با یک برنامه ریزی درست، صحیح، منسجم، ارایه الگوی مناسب و... بتواند رفتار انسان ها و همچنین جامعه را تغییر دهد. روابط عمومی ها بوق وزارتخانه و وزیر نیستند که دائما به صورت تبلیغات، وزیر را در صحنه های مختلف به نمایش بگذارند.

http://www.aftabir.com/lifestyle/images/73a543b496d0c0b4997fe46a93d0fd1b.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۴ ، ۱۱:۰۲
ناهید خرامین

رَنگ بازتابی از نور است که به شکل‌های متفاوتی در می‌آید و این بازتاب مجموعهٔ وسیعی را شامل می‌شود. اگر یک ناحیه باریک از طول موج‌های نور مرئی توسط ماده جذب شود رنگ بوجود می‌آید.

http://www.hamseda.ir/files/fa/news/1388/12/7/12834_363.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۴ ، ۱۰:۵۹
ناهید خرامین

ضرورت روابط عمومی در یک سازمان: کار و زندگی در دنیای به شدت متحول و متغیر کنونی، بدون سازمان‌های ارتباطی و اطلاعاتی بسختی امکان‌پذیر است. مدیریت و راهبرد در محیط کار و زندگی نیازمند دانش و اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری است.

http://www.asahi.com/information/english/images/jpg/top_r1_c01.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۴ ، ۱۰:۵۵
ناهید خرامین

تبلیغات نقش مهمی در زندگی فرد، سازمان ها، جامعه و رسانه ها ایفا می کند و به همین دلیل است که این صنعت در همه دنیا به سرعت منتشر می شود. صنعت تبلیغات به طور پیوسته همراه با تحولات تکنولوژیکی و علمی در حوزه فن آوری رسانه ای، ارتباطاتی و اطلاعاتی پیش می رود.


http://shafaqna.com/persian/media/k2/items/cache/7265b603f612667cb039f8d6dc484e0c_XL.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۴ ، ۱۳:۰۴
ناهید خرامین

فرهنگ روابط عمومی در کشورهای عربی با ضعف قابل توجهی روبه روست، این ضعف از آنجایی ناشی می شود که ابزار توسعه این فرهنگ در این کشورها به دلایل متعددی ضعیف است،چرا که علم روابط عمومی در کشورهای عربی جدید محسوب می شود، به همین دلیل، از سوی نهادها و افراد به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

http://img.tebyan.net/big/1384/11/1105139216592252690561998020220820196200.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۴ ، ۱۳:۰۲
ناهید خرامین

رهبران آینده روابط‌عمومی باید بتوانند چشم‌انداز آینده خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. یک چشم مدیران روابط‌عمومیِ سال‌های آینده باید مانند میکروسکوپ باشد و یک چشم دیگر آن ها بسان تلسکوپ. یعنی با یک چشم ببینند که اکنون کجا هستند و چه می‌کنند، و با چشم دیگر، آینده را ببینند و حواس‌شان به این باشد که در آینده چه تکنولوژی جدیدی در حال آمدن است و گرایش‌های آینده مخاطبان شامل چه مواردی است.

http://majid-rahmani.persiangig.com/image/ravabet-omoomi4.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۴ ، ۱۲:۵۵
ناهید خرامین

عضو هیات مدیره موسسه روابط عمومی کشور مالزی نیز در این کنفرانس گفت: حرفه روابط عمومی با موقعیت منحصر به فردی به نام جامعه، با چالش های امروزی -هم اقتصادی و اجتماعی- دست به گریبانند.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از ایرنا، تنگ کو آدریان اسماعیل روز یکشنبه در دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی افزود: روابط عمومی مدرن از جنگ تبلیغات در سراسر جنگ جهانی اول ظهور یافت و در عصر به کار گیری آگاهانه رسانه متولد شد


http://www.freezones.ir/Portals/0/blog/PublicRelations.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۴ ، ۱۲:۵۳
ناهید خرامین

دنیس مک کوئیل" محقق برجسته آمریکایی، با انتشار کتابی به نام "نظریه ارتباط جمعی" نظام‌های رسانه‌ای جهان را مورد مطالعه قرار داده و به یک طبقه‌بندی رسانه‌ای دست یافته است که رابطه: رسانه، دولت، و جامعه را منعکس می‌کند. در حقیقت آنچه که در این نظام‌ها به عنوان هسته مرکزی مطرح شده است مفهوم «قدرت» و رابطه آن با «رسانه» است .

http://www.iranskating.ir/fa/images/stories/ravabet%20omoomi.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۴ ، ۱۲:۵۱
ناهید خرامین

  ۲- ادغام رسانه‌ها با هم و یا خرید آنها توسط شرکت‌های بزرگ: در سال ۲۰۱۰ یکی از مشهورترین وبلاگ‌های فناوری یعنی TechCrunch توسط AOL خریده شد، نیوزویک هم با Daily Beast ادغام شد. در سال ‌آینده هم احتمال خرید وبلاگ‌ها و رسانه‌هایی که مخاطب زیادی پیدا کرده باشند یا از حیث اقتصادی موفق باشند، توسط رسانه‌های بزرگ‌تر وجود دارد.

http://www.aftabir.com/articles/social/communications/images/909cf52c18ce3410bd8b30bc36a91bc7.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۴ ، ۱۹:۰۶
ناهید خرامین