روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط
سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹ ق.ظ

روابط عمومی در یک نگاه

 روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرح‌ریزی شده که از طریق آن ، افراد و سازمانها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می‌کند.


http://www.anjomannews.ir/Images/News/Large/News-635622726789715134.jpg

امروزه در سازمانها و ادارات، روابط عمومی به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهمترین و با ارزشترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان محسوب می گردد. امروزه نقش روابط عمومی و حیطه فعالیت آن بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقص مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چسم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می کند و می کوشدتا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند، بدست آورد. روابط عمومی امروزه نقشهای گوناگونی را در جایگاههای متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا می کند. اما دو نقش قابل تفکیک آن در درون و برون سازمان از میان سایر نقشها نمایانتر و برجسته تر می باشد. روابط عمومی فنی است که بوسیله آن می توان امکانات و شرایط محیط بیرونی را شناسایی کرده و آن را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن بدرستی برقرار نماید. شایان ذکر است متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده دورن سازمان و ارتباط سازمان با بیرون را ایفا می کنند باید از دانش مهارت های ارتباطی، روان شناسی، روان شناسی جامعه، جامعه شناسی، سیاست، اقتصاد، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود بر عواملی چون تشخیص بازار جدید، شناخت تولیدات جدید و روشهای نوین به طور کامل مشرف شوند تا هنگامی که سازمان در معرض هجوم مشکلات قرار می گیرد بتوانند وضعیت فعلی را حفظ نموده و برای جلوگیری از انزوای اجرایی که دیر یا زود متوجه هر سازمانی است با شناسایی نقاط قوت و ضعف محیط پیرامون و سازمان مربوطه، کمک شایانی نمایند.

شرح وظایف روابط عمومی
- تهیه و تنظیم اخبار و گزارش در زمینه اهداف، فعالیتها و پروژه های در دست انجام و انجام یافته شرکت
- برقراری ارتباط با رسانه های گروهی جهت انعکاس اخبار شرکت
- تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها و پیامهای شرکت و ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانه های گروهی
- انتشار نشریه پیک برق خوزستان
- برپایی نمایشگاه و شرکت در نمایشگاههای استانی و کشوری
- بررسی مطالب مطروحه در رسانه های گروهی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اطلاع، انعماس و پاسخگویی لازم
- نظارت بر کلیه امور انتشاراتی در شرکت
- برگزاری مراسم جشن و اعیاد ملی و مذهبی و مراسم سوگواری ائمه اطهار
- بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اتخاذ روشهای مطلوب
- انجام کلیه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی شرکت
- مشارکت و برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاهها، سخنرانیها و همایشها
- برگزاری ملاقات مردمی مدیرعامل شرکت
- انتشار بریده جراید
- برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و مصاحبه مطبوعاتی مسئولان شرکت با رسانه های گروهی
- برگزاری اردوهآی فرهنگی و تفریحی ویژه کارکنان و فرزندان آنها
- تهیه عکس، فیلم از فعالیتهای انجام شده و در حال انجام شرکت و ایجاد آرشیو



نوشته شده توسط ناهید خرامین
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.
روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است.

بایگانی

روابط عمومی در یک نگاه

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹ ق.ظ

 روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرح‌ریزی شده که از طریق آن ، افراد و سازمانها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می‌کند.


http://www.anjomannews.ir/Images/News/Large/News-635622726789715134.jpg

امروزه در سازمانها و ادارات، روابط عمومی به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهمترین و با ارزشترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان محسوب می گردد. امروزه نقش روابط عمومی و حیطه فعالیت آن بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقص مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چسم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می کند و می کوشدتا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند، بدست آورد. روابط عمومی امروزه نقشهای گوناگونی را در جایگاههای متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا می کند. اما دو نقش قابل تفکیک آن در درون و برون سازمان از میان سایر نقشها نمایانتر و برجسته تر می باشد. روابط عمومی فنی است که بوسیله آن می توان امکانات و شرایط محیط بیرونی را شناسایی کرده و آن را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن بدرستی برقرار نماید. شایان ذکر است متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده دورن سازمان و ارتباط سازمان با بیرون را ایفا می کنند باید از دانش مهارت های ارتباطی، روان شناسی، روان شناسی جامعه، جامعه شناسی، سیاست، اقتصاد، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود بر عواملی چون تشخیص بازار جدید، شناخت تولیدات جدید و روشهای نوین به طور کامل مشرف شوند تا هنگامی که سازمان در معرض هجوم مشکلات قرار می گیرد بتوانند وضعیت فعلی را حفظ نموده و برای جلوگیری از انزوای اجرایی که دیر یا زود متوجه هر سازمانی است با شناسایی نقاط قوت و ضعف محیط پیرامون و سازمان مربوطه، کمک شایانی نمایند.

شرح وظایف روابط عمومی
- تهیه و تنظیم اخبار و گزارش در زمینه اهداف، فعالیتها و پروژه های در دست انجام و انجام یافته شرکت
- برقراری ارتباط با رسانه های گروهی جهت انعکاس اخبار شرکت
- تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها و پیامهای شرکت و ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانه های گروهی
- انتشار نشریه پیک برق خوزستان
- برپایی نمایشگاه و شرکت در نمایشگاههای استانی و کشوری
- بررسی مطالب مطروحه در رسانه های گروهی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اطلاع، انعماس و پاسخگویی لازم
- نظارت بر کلیه امور انتشاراتی در شرکت
- برگزاری مراسم جشن و اعیاد ملی و مذهبی و مراسم سوگواری ائمه اطهار
- بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اتخاذ روشهای مطلوب
- انجام کلیه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی شرکت
- مشارکت و برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاهها، سخنرانیها و همایشها
- برگزاری ملاقات مردمی مدیرعامل شرکت
- انتشار بریده جراید
- برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و مصاحبه مطبوعاتی مسئولان شرکت با رسانه های گروهی
- برگزاری اردوهآی فرهنگی و تفریحی ویژه کارکنان و فرزندان آنها
- تهیه عکس، فیلم از فعالیتهای انجام شده و در حال انجام شرکت و ایجاد آرشیو

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۱
ناهید خرامین

روابط عمومی

نظرات  (۱)

۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۳۵ سمنت پلاست
سلام.وب خیلی خوبی دارید.موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی