روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.
روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است.

بایگانی

۲۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

روابط عمومی ها، پل های ارتباطی نهادها و سازمانها با دنیای بیرون به شمار می‌ روندو به اعتقاد شماری از کارشناسان، تعریف نشدن جایگاه واقعی روابط عمومی ها ، مانع بروز کارکرد اصلی این مجموعه ها شده است. به نظر می رسد که اولین مجموعه کارکردی با عنوان روابط عمومی در سال 1327 در شرکت نفت ایران شکل گرفته باشد و این درحالیست که نخستین مراکز و دفاتر با عنوان روابط عمومی در جهان در دهه اول قرن بیستم در امریکا ایجاد شده است .

http://www.tinn.ir/images/docs/000007/n00007262-b.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۲
ناهید خرامین

 مدیر روابط‌ عمومی شرکت سهامی مخابرات ایران با بیان اینکه شاخصه ‌های تلفن ‌همراه، جوامع را به سادگی به سمت «روابط ‌عمومی همراه» می‌برد، گفت: تعداد مشترکان تلفن ‌همراه جهان به عدد 4 میلیارد نزدیک شده است.به گزارش خبرگزاری فارس، داوود زارعیان در مقاله خود با عنوان «روابط ‌عمومی همراه» که در ششمین همایش روابط ‌عمومی الکترونیک قرائت کرد، با ارائه آماری در خصوص استفاده از تکنولوژی‌های تلفن همراه در دنیا اظهار داشت: در بهار سال 1390 تعداد مشترکان تلفن ‌همراه در دنیا به مرز 4 میلیارد نفر رسید؛ سرعت واگذاری سیم‌کارت در جهان به حدی است که تا سال میلادی 2015 تعداد تلفن‌های همراه، از کل جمعیت جهان بیشتر می‌شود.

http://fileyar.ir/Files/uploadCenter/2015-7-25-15-46-28-281_1.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۰
ناهید خرامین

 روابط عمومی الکترونیک دانش بین رشته ای است که از 10 سال گذشته در دنیا مطرح شده است و به استفاده از فناوری های ارتباطی و الکترونیک در ساختار روابط عمومی ها اطلاق می شود.  
 

http://www.asrepooya.com/data/articles/pic/admin/9589a2466m.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۸
ناهید خرامین

در سازمان های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگ ترین سرمایه یک سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و این جاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه های روابط عمومی نمایان می شود


http://www.shatel.ir/PortalData/Subsystems/StaticContent/uploads/Image/general/rtl/bill-pub-relation.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۷
ناهید خرامین

روابط عمومی، عنوانی است که به نظر می‌رسد آن‌گونه که باید در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته و اهمیت جایگاه آن درک نشده است. 27 اردیبهشت‌ماه از چند سال قبل در تقویم با نام «روز ارتباطات و روابط عمومی» جای گرفته است تا شاید روابط عمومی بتواند جایگاه واقعی خود را به‌دست آورد.


http://e-idea.ir/wp-content/uploads/2014/04/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۶
ناهید خرامین

قدرت‏نمایی رسانه‏های اجتماعی به خصوص در چند سال اخیر نشان داد که رسانه‌های اجتماعی صرفا ابزارهای سرگرم‏کننده و وسائلی برای اتلاف وقت کاربران نیستند و از این رو به‏عنوان بستری که مشتریان و مخاطبان بالقوه و بالفعل‏ شرکت­ها و سازمان­ها در آن حضور دارند، مورد توجه واحد‏های بازاریابی، روابط عمومی­ها و سایر واحدهای سازمانی قرار گرفتند.
http://www.butzbach-consult.com/bilder/startseite.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۵
ناهید خرامین

روابط عمومی هوشمند، در پی تبیین آینده و چشم انداز سازمان است. این روابط عمومی بیانگر این واقعیت است که مشتریان، کارکنان و مدیران سرنوشت مشترک دارند و این احساس را در سازمان تداعی می کنند که همگی در یک قایق قرار داریم و سرنوشت ما به هم گره خورده است.
http://www.isfahan.ir//Dorsapax/Data/Sub_61/File/ImageThumb2.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۳
ناهید خرامین

در چند سال اخیر، روابط عمومی‌ها به صورت ویژه‌ای توانسته‌اند تا نظر هر تجمع انسانی و هر فعالیتی را جلب کنند؛ در واقع امکان ایجاد نظر مثبت به یک گروه، سازمان، کسب‌وکار و هر رویدادی، امری شده است تا یک فعال روابط عمومی بتواند عرض اندامی داشته باشد؛ لذا یک کنش‌گر فعال در این عرصه می‌تواند با توسعه‌ی شناخت به این مقوله، توانایی‌های خود را در راستای آن بکارگیرد و شناخت جایگاه روابط عمومی و داشتن بینش عمیق به این حرفه، جز با درک پیشینه‌‌ی آن، دست یافتنی نخواهد بود.

 http://www.asrepooya.com/data/articles/pic/admin/PublicRelation_M.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۱
ناهید خرامین

سواد روابط عمومی نوعی درک متکی به مهارت های رسانه ای، فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی است که بر پایه آن می توان در هزاره دانایی که ارتباط با مخاطبان تعاملی است به رسالت ذاتی خود بهتر عمل نموده و برآیند آن توانمندی، هوشمندی و یکپارچگی است.

 http://www.prr.ir/userfiles/img//1e2f5b31-f5de-40dc-8cb5-73a531efa190.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۹
ناهید خرامین

مدیر روابط‌عمومی جنرال‌موتورز می‌گوید:«اینترنت به‌زودی مهمترین و اصلی‌ترین ابزار کاری ما خواهد شد».
دلیل این اظهارنظر گزارش نتایج یک تحقیق از این شرکت و شرکت‌هایی چون فورد، نیسان و USA&Bell Atlantic است که اعلام می‌کند اینترنت به این شرکتها کمک کرده تا بروشورهاو کاتالوگ‌های کمتری چاپ کنند و آنها را قادر ساخته این تصاویر را از حالت رایج سنتی به صورت دیجیتال تبدیل کرده و در وب‌سایت خود قرار دهند.
http://www.farahang.ir/Content/Files/Editor/ravabete-omomi-9-3.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۱
ناهید خرامین