روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط
سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۵۲ ب.ظ

مدیریت راهبردی و روابط عمومی:

مدیریت راهبردی عبارت است از فرایندی که از طریق آن سازمان ها ، محیط های داخلی و خارجی خود را شناسایی کرده و درصدد شناخت عمیق آنها بر می آیند . علاوه بر آن مسیر راهبردی خود را پایه گذاری کرده و دست به خلق استراتژی هایی می زنند تا با به کارگیری آنها به اهداف تعیین شده سازمان برسند .

http://www.vadaie.ir/wp-content/uploads/2015/04/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-28.jpg

همچنین مدیریت راهبردی ، علم و هنر تدوین ، اجرا و ارزیابی تصمیم های چندگانه ای است که سازمان را به هدف های بلندمدت خود می رساند . بنابراین نقش و جایگاه مدیریت در روابط عمومی به مثابه اعمال مدیریت در مدیریت است بدین معنا که از یک طرف موضوع برنامه ریزی مدیریت در روابط عمومی مدنظر قرار می گیرد و از طرف دیگر خود در روابط عمومی و فعالیت های آن به عنوان یک وظیفه مدیریتی مطرح است . پس مدیریت راهبردی در روابط عمومی دارای سه مرحله است :

1.  تدوین استراتژی

2.  اجرای استراتژی

3.  ارزیابی استراتژی

در مرحله تدوین استراتژی برای روابط عمومی لازم است به عوامل زیر توجه شود :

الف) شناخت ، تحلیل و ارزیابی نقاط قوت روابط عمومی

ب) شناخت ، تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف روابط عمومی

ج) شناخت ، تحلیل و ارزیابی فرصت های مهیا شده برای روابط عمومی

د) شناخت ، تحلیل و ارزیابی تهدیدات خارجی موجود برای روابط عمومی

دومین مرحله در این رویکرد اجرا است . بنابراین اجرای استراتژی ها ایجاب می کند که روابط عمومی سازمان ، هدف های سالانه را در نظر بگیرد ، سیاست ها را تعیین کند ، در کارکنان نسبت به فعالیت های خود انگیزه ایجاد می کند و منابع را به گونه ای تخصیص دهد که استراتژی های تعیین شده روابط عمومی به اجرا در آید . اغلب اجرای استراتژی ها را در مرحله عملی مدیریت راهبردی می نامند .

مرحله سوم مدیریت استراتژیک ، ارزیابی است . مدیران باید بدانند تصمیمات آنها چه زمانی کارساز واقع نمی شود . همه استراتژی ها در آینده دستخوش تغییرات می شوند ، زیرا عوامل درون و برون سازمانی به صورت دایم در حال تغییر هستند ، لذا برای ارزیابی استراتژی ها سه فعالیت عمده به شرح زیر انجام می شود :

1.  بررسی عوامل درون و برون سازمانی که پایه و اساس استراتژی های کنونی قرار گرفته اند .

2.  محاسبه عملکردها

3.  اقدامات اصلاحی

بنابراین ، تصمیم گیری و امکان چاره اندیشی منطقی به خصوص در مواقع بحرانی و مسایل جدی ، همواره به عنوان یکی از مهارت های برتر مدیران شمرده می شود . از این رو مدیرانی که بهترین و عملی ترین تصمیم ها را در زمان مناسب می گیرند و نتیجه مطلوبی از آن به دست می آورند ، به عنوان افرادی موفق شناخته شده و بهتر خواهند توانست نتایج مثبت خود را آشکار نمایند .

منبع



نوشته شده توسط ناهید خرامین
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

روابط عمومی

مطالبی راجع به روابط عمومی و موضوعات مرتبط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.
روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است.

بایگانی

مدیریت راهبردی و روابط عمومی:

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۵۲ ب.ظ

مدیریت راهبردی عبارت است از فرایندی که از طریق آن سازمان ها ، محیط های داخلی و خارجی خود را شناسایی کرده و درصدد شناخت عمیق آنها بر می آیند . علاوه بر آن مسیر راهبردی خود را پایه گذاری کرده و دست به خلق استراتژی هایی می زنند تا با به کارگیری آنها به اهداف تعیین شده سازمان برسند .

http://www.vadaie.ir/wp-content/uploads/2015/04/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-28.jpg

همچنین مدیریت راهبردی ، علم و هنر تدوین ، اجرا و ارزیابی تصمیم های چندگانه ای است که سازمان را به هدف های بلندمدت خود می رساند . بنابراین نقش و جایگاه مدیریت در روابط عمومی به مثابه اعمال مدیریت در مدیریت است بدین معنا که از یک طرف موضوع برنامه ریزی مدیریت در روابط عمومی مدنظر قرار می گیرد و از طرف دیگر خود در روابط عمومی و فعالیت های آن به عنوان یک وظیفه مدیریتی مطرح است . پس مدیریت راهبردی در روابط عمومی دارای سه مرحله است :

1.  تدوین استراتژی

2.  اجرای استراتژی

3.  ارزیابی استراتژی

در مرحله تدوین استراتژی برای روابط عمومی لازم است به عوامل زیر توجه شود :

الف) شناخت ، تحلیل و ارزیابی نقاط قوت روابط عمومی

ب) شناخت ، تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف روابط عمومی

ج) شناخت ، تحلیل و ارزیابی فرصت های مهیا شده برای روابط عمومی

د) شناخت ، تحلیل و ارزیابی تهدیدات خارجی موجود برای روابط عمومی

دومین مرحله در این رویکرد اجرا است . بنابراین اجرای استراتژی ها ایجاب می کند که روابط عمومی سازمان ، هدف های سالانه را در نظر بگیرد ، سیاست ها را تعیین کند ، در کارکنان نسبت به فعالیت های خود انگیزه ایجاد می کند و منابع را به گونه ای تخصیص دهد که استراتژی های تعیین شده روابط عمومی به اجرا در آید . اغلب اجرای استراتژی ها را در مرحله عملی مدیریت راهبردی می نامند .

مرحله سوم مدیریت استراتژیک ، ارزیابی است . مدیران باید بدانند تصمیمات آنها چه زمانی کارساز واقع نمی شود . همه استراتژی ها در آینده دستخوش تغییرات می شوند ، زیرا عوامل درون و برون سازمانی به صورت دایم در حال تغییر هستند ، لذا برای ارزیابی استراتژی ها سه فعالیت عمده به شرح زیر انجام می شود :

1.  بررسی عوامل درون و برون سازمانی که پایه و اساس استراتژی های کنونی قرار گرفته اند .

2.  محاسبه عملکردها

3.  اقدامات اصلاحی

بنابراین ، تصمیم گیری و امکان چاره اندیشی منطقی به خصوص در مواقع بحرانی و مسایل جدی ، همواره به عنوان یکی از مهارت های برتر مدیران شمرده می شود . از این رو مدیرانی که بهترین و عملی ترین تصمیم ها را در زمان مناسب می گیرند و نتیجه مطلوبی از آن به دست می آورند ، به عنوان افرادی موفق شناخته شده و بهتر خواهند توانست نتایج مثبت خود را آشکار نمایند .

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
ناهید خرامین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی